Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa Petersson - 21 oktober 2014 18:24

Det här är en bild som jag har gort (absolut inte helt själv) på photoshop. Den första bilden är orginalet.  

Meningen med den här bilden är att om jag skulle få en likadan, skulle jag nog måla om den. Jag tror att jag skulle försöka måla ungefär som de här tre omgjorda. ;)

Av Lisa Petersson - 21 oktober 2014 18:18

Det här är en omgjord bild på mig och min arab Quickhunter.

 

Jag vet inte om jag har lagt ut ett inlägg med honom, men nu vet ni ungefär hur han ser ut :)

Av Lisa Petersson - 21 oktober 2014 17:16

Vi började med att byta hästar innan vi fortsatte, så mitt lag hade Lemon och de andra hade Ringo.

Det här gjorde vi:

1. Vi hade 2 bommar och 2 stöd i varje lag. När tävlingen började, tog den ena ett stöd, den andra en bom och jag tog ett stöd. När vi hade ställt dit de sakerna, sprang den ena och hämtade den sista bommen. Det lag som hade ställt upp ett kryss först, vann. Såklart vann vi ;D, för vi var större och därför lite starkare. ;)

2.Vi red till den sista konan, red ett varv runt, hoppade över hindret och sedan tillbaka till laget. Tyvärr så ville inte Lemon hoppa, så hon stod kvar innan hindret, men efter många tappra försök, lyckades vi och vann.   

3. Vi red slalom bort till sista konan,red mot hindret. Fast vi hoppade inte, som du kanske förväntade dig, utan vi hoppade av och gick balansgång, samtidigt som vi höll i ponnyn. Det kanske låter lätt, men det är det inte. Särsilt inte när de slänger med huvudet och buffar på en, så att man tappar balansen. Aja, vi vann i.a.f. 

4. Idioten. Istället för 6 konor, som det var från början, var det 3. Först skulle vi skritta till första konan, runda den och skritta tillbaka till laget, runda en av lagets konor (det fanns två, som satt som portar) och fortsätta. Fast den här gången i trav, runt den andra konen och trava tillbaka. Självklart skulle man runda en av lagets konor och fortsätta, fast i galopp. Som ni säkert kan gissa, rundade vi den sista isället. Om man hade högre gångart än vad som var sagt, behövde man stanna och räkna till 30 innan man fick rida vidare, men självklart fick man ha en lägre gångart än sagt. 


Sen bytte vi ponny. Och då fortsatte vi såhär:

5. Vi skulle sitta i damsadel och rida till den sista konen. Där skulle vi då vända tillbaka benet normalt och rida tillbaka till laget. Valfri gångart.

6. Ridning i slalom. Längst bort stod en person som tog tag i ponnyn och höll fast den. Då skulle vi göra en kaptensvändning. Så klart skulle jag börja glida, sedan sprattla lite, och glida av.   


Sen var det dags för resultat... Det lag som vann var...

INGEN! VI KOM LIKA!!   

Av Lisa Petersson - 20 oktober 2014 19:33

Idag på Ånesta, hade vi gymkhana. Jag har aldrig kört det innan, så det var nytt för mig, men det var hur kul som helst!!!

Mitt lag började med Ringo och det andra med Lemon. Det vi körde var:

1. Skritt/trav, slalom med 6 koner. Då vann det andra laget ;(.

2. Skritt/trav, slalom mellan samma koner, men rakt tillbaka i valfri gångart. Då vann de igen :(

3. Slalom mellan konerna. I sista konen skulle man lägga i ett ridspö som man hade med sig. Nästa skulle rida och hämta det.

4. (Utan häst) Springa till sista konan, hoppa 10 grodhopp eller 3 kullerbyttor, sedan snabbt tillbaka till laget.


Det här var första delen. Vi får se om jag hinner resten, men en sak som jag MÅSTE skriva är att när en i mitt lag skulle hoppa på Ringo, så gled hon av (vi red barbacka) och hamnade i hans nygjorda BAJS!!! xD

ÅÅÅÅH, det kommer bli svårt att glömma!   

Av Lisa Petersson - 19 oktober 2014 14:56

 

Red runt lite på skördebygden och vid öppningen av paddocken på paddockön, stod en liten flicka som hette...  tja, ni kanske kan gissa ;)

SSO
Av Lisa Petersson - 16 oktober 2014 19:05

Det här är Oliver <3

 

Ras: Quarter

Kön: hingst

Ålder: 4 år

Ryttare: Rebecka Lindbeck

Användning: Uteritt

Hästkompisar: Silver, William & Cristian

Beskrivande ord:

  • modig
  • frammåt
  • snäll




Lätt att hantera. Kanske lite svår för nybörjare, men har gör alltid sitt bästa!

Av Lisa Petersson - 16 oktober 2014 18:42

Det här är Silver <3

         

Ras: P.R.E (Pura raza española)

Kön: hingst

Ålder: 4 år

Användning: hoppning

Hästkompisar: Oliver, William & Wilgot

Ryttare: Amanda Stjernström

Beskrivande ord:

  • busig
  • modig
  • framåt
  • snabb




Inte lätt för alla ryttare. Ryttaren måste vara bestämd och säker. 

Passar inte bra med alla hästar. Behöver en häst i hagen som begränsar buset.

Av Lisa Petersson - 16 oktober 2014 18:19

 

Namn: Moondancer

Kön: Sto

Ras: Selle fran§ace

Tema/användning: Firande (bild: födelsedag)

Hästkompisarna: Midnightmagic & Foxheart

Beskrivande ord:

  • snäll
  • lydig
  • gör alltid sitt bästa
SSO

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken sport gillar du mest?
 Hoppning
 Dressyr
 Fälttävlan
 Kapplöpning
 Gymkhana
 Travlopp
 Rodeo
 Pole-bending
 Barrel-race
 Hästpolo

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards